ניקוי עובש במקלחת, בקיר, מומחה לעובש, עובש בקירות מסוכן

גיליתם כתם עובש על הקיר? סימני רטיבות? ניקוי עובש. חברת אשר שיקום מצוידת בחומרים איכותיים, במכשור המקצועי ביותר ובטכנולוגיות המתקדמות ביותר לטיפול בכתמי עובש.

נגן וידאו אודות ניקוי עובש

תוכן עניינים

ניקוי עובש במקלחת, בקיר, עם חברת אשר שיקום, מומחית לעובש

  • מטפלים עם חומרים איכותיים, מכשור מקצועי, טכנולוגיות מתקדמות.
  • מאז שנת 1945 – בעלי וותק וניסיון רב בשוק  
  • מעסיקים עובדים מקצועיים, מומחים ומיומנים
  • מטפלים בתנאים להיווצרות עובש – מצליחים למגר עובש לצמיתות.
  • מאתרים נזילות מיםבמהירות ובצורה מדויקת עם מצלמה תרמית, מצלמת צינור ועוד…
  • משקמים נזקי מים – מטפלים בהצפות, רטיבות
  • מנקים ומשחזרים רכוש – בגדים, שטיחים, וילונות, ספות, ריפודים, רהיטים
  • למגזר הביתי והעסקי – ניקוי עובש בקירות ותקרה, כתמי עובש על הקיר

עובש בקיר? אל דאגה.

כתם עובש בקיר הוא מפגע אסתטי ובנוסף מפגע בריאותי שמסכן את בריאותם של דיירי הבית. המקור לעובש נעוץ בלחות מרובה, בבעיות צנרת, בחוסר אוורור ובגורמים אפשריים אחרים. 

מכירים את העובש מקרוב? אם מצאתם כתם עובש, הגעתם למקום הנכון. אנו, המומחים לניקוי עובש, לא נאפשר לעובש להטריד את מנוחתכם. אנו נטפל בכתם ביסודיות, ננקה את הקיר באופן מושלם ונעלים את העובש לצמיתות.

הופעתם של כתמי עובש על הקיר בסביבת המגורים נפוצה בעיקר בחדרי רחצה בהם תנאי הלחות בשילוב חוסר בפתחי אוורור מאפשרים את היווצרותם של כתמי העובש וסימני רטיבות בקיר. יחד עם זאת, בעיות בצנרת המים הביתית וגורמים נוספים עלולים אף הם לייצר את התנאים להופעתם של סימני רטיבות בקירות הדירה ולסימני עובש בבית.

עובש ליד המקרר במטבח

ניקוי עובש במקלחת

לא משנה באיזו תדירות מנקים את המקלחת, סביר להניח שבשלב מסוים (במיוחד במהלך החודשים הקרים יותר) תבחינו בצמיחה של עובש. וברגע שזה מתחיל לגדול, לא לוקח הרבה זמן עד שזה נראה בכל סדק באמבטיה!

הדבר הראשון שאפשר לעשות הוא לנקות עובש על קירות עם אקונומיקה, חומץ או מי חמצן. חומרי ניקוי אלה הורגים עובש ביעילות. בקבוק ריסוס הוא דרך יעילה לטיפול באזורים גדולים יותר. ניתן לרסס אקונומיקה על אריחים ורובה ואז לקרצף אותם בעזרת מברשת שיניים. אפשר להשתמש במברשת או מטלית קטנה כדי לשים את החומר על כתמים קטנים שנמצאים בפינות ובזוויות.

ניקוי עובש מהסיליקון שמסביב לאמבטיה

מאחר ובמקלחת רטוב, נוצר עובש בכל מיני מקומות. אחד המקומות הנפוצים הוא על הסיליקון מסביב לדפנות האמבטיה. מה אפשר לעשות במקרה הזה?

כל מה שצריך הוא גליל נייר טואלט, אקונומיקה (או חומר לנקות עובש) וכפפות ניקוי. שופכים את החומר על פס הסיליקון עם העובש ומצמידים אליו פיסת נייר טואלט מגולגלת. פיסת נייר הטואלט סופגת את חומר הניקוי ונשארת צמודה לסיליקון למשך כ-12 שעות. כשמסירים את נייר הטואלט העובש נעלם. 

במקרה והעובש נמצא מתחת לסיליקון, מסירים את הסיליקון לחלוטין. משמידים את העובש ומורחים את הסיליקון מחדש. יש למרוח סיליקון העמיד בפני עובש. 

ניקוי עובש מרובה שבין האריחים

עובש במקלחת יכול להופיע גם בקירות, ברצפה, על רובה שבין אריחי הקרמיקה. בדרך כלל ניתן לנקות עובש עם סקוץ' ואקונומיקה (או חומר ניקוי עובש). אם העובש שלכם עקשן, אפשר להשתמש בסכין לנקות עובש. חברה מקצועית גם תשתמש במלטשת. פעולה כזו מסירה את שכבת הרובה ויש למרוח רובה חדשה. 
ניקוי עובש במקלחת

ניקוי עובש בקירות הבית

עובש בקירות הבית הוא לא רק מפגע אסתטי אלא הוא מפגע בריאותי. כדי להימנע מנזקים בריאותיים, עליכם לטפל בעובש באופן מיידי וללא כל דיחוי.

עובש מסוכן יכול להופיע במספר אזורים ומוקדים בבית, בין אם זה באזור המקלחת, בתקרה, בקיר, בחיבורים שבין הקירות. אם תדחו את הטיפול בעובש, הוא עלול להתפשט ולהגיע אל הרהיטים בבית ואף למיטה.

עובש הוא רעלן ביולוגי וחשיפה של בני האדם אליו מסכנת אותם בריאותית במיוחד אם מדובר על ילדים. ככל שהחשיפה לעובש היא ארוכת טווח, כך הנזקים עתידים להיות חמורים יותר. זו כשלעצמה הסיבה שיש לטפל בבעיה ללא דיחוי.

ממה נגרם העובש וכיצד ניתן להימנע ממנו

עובש בתקרה כמו גם עובש בקירות הבית יכול להיווצר ממספר סיבות. העיקרית ביניהן היא לחות ורטיבות אשר יוצרת קרקע פורייה לשגשוג העובש. נבגי עובש נמצאים באוויר וכשהם נפגשים עם לחות הם מתיישבים עליה וגדלים.

כדי להימנע מהתפתחות עובש, חשוב לשמור על הבית מאוורר ולהימנע מרמות לחות גבוהות. יש לשים לב במיוחד למקלחת, לאזור של מייבש הכביסה, אזור מדיח הכלים וכיוצא בזאת.

הקפידו לאחר כל מקלחת, לאוורר את החדר ולא להשאיר את האדים כלואים כשהחלונות והדלת סגורים. את הצינור של מייבש הכביסה נסו להפנות החוצה ואל תשאירו לאדים אפשרות להיאגר בתוך חדר סגור.

כיצד מטפלים בעובש

טיפול בעובש יכול להתבצע במספר דרכים. הדרך הנכונה המקצועית והטובה ביותר היא השמדת העובש ולא ניקוי עובש או הסתרתו באמצעות צבע.

אפשר לבצע ניקוי עובש באמצעות אקונומיקה אותה מורחים על כתמי עובש. פתרון זה בהחלט מסיר את הכתמים. אך אם התנאים להתפתחות העובש נשארים, העובש יתפשט שוב לכתמים גדולים תוך זמן קצר מאוד.

רטיבות או נזילה בקיר הם התנאים להתפתחות עובש. לפני שמבצעים ניקוי עובש בקיר יש לייבש את הרטיבות או הנזילה בקיר. אחרת העובש יחזור. מאתר נזילות מים מקצועי, יאתר את מקור הרטיבות או הנזילה. אינסטלטור יבצע תיקון. רק אז ניתן לבצע ניקוי עובש בקיר עד להשמדתו.

ניקוי עובש יכול להיעשות עם אקונומיקה או עם חומר חזק יותר מיוחד לניקוי עובש.

בתקרה ובקיר

עובש בקירות מסוכן לבריאות

אנשים שרגישים לעובש, מרגישים תסמינים כמו – 

  • נזלת, אף סתום
  • שיעול, קושי נשימתי, דלקת ריאות
  • כאבי גרון
  • בעיות עיניים – יובש או דמעות
  • בעיות עור שונות
  • כאבי ראש
  • דלקות אוזניים
  • עייפות

עובש על קירות הוא פטרייה ויש כמה מאות אלפי זנים. רוב הסוגים לא מסוכנים. אבל יש כאלה שגורמים למחלות כרוניות וחמורות. חשוב להבין איזה סוג של עובש יש מולכם. עובשים שמזיקים מחולקים לפי צורת הפגיעה שלהם –

  • אלרגנים: מייצרים אלרגיות. למשל חולה אסטמה עלול לפתח התקפים.
  • פתוגניים: מייצרים בעיות בריאות במיוחד לאלה שסובלים כבר ממחלה כל שהיא.
  • רעילים: מייצרים חומרים רעילים. עובשים כאלה יכולים להביא מחלות וגם להרוג.

מספר טיפים למניעת עובש

  • הקפידו על אוורור קבוע ורציף של חדרי הבית השונים – תחלופת אוויר מסייעת למניעת הצטברות עובש על גבי הקירות.
  • הקפידו לאוורר את חדר המקלחת עם מאוורר אחרי כל מקלחת. השאירו דלתות המקלחת פתוחים לאוורור.
  • לא לשים שטיחים או מגבות בחדר המקלחת או מתחת לכיורים.
  • העדיפו לתלות את הכביסה בחבלי הכביסה המוצבים מחוץ לכותלי הדירה ובמקרים בהם אתם תולים את הכביסה על גבי מתקנים שונים בתוך הדירה הציבו את המתקן ליד חלון פתוח.
  • בחדרי רחצה הקפידו על פעולת ריסוס של חומרים שונים מונעי עובש אחת למספר חודשים על גבי קירות החדר.
נכתב על ידי
Picture of שלמה שועעי
שלמה שועעי

מומחה לשיקום נזקים. נזקי מים, נזקי אש.
בעל 40 שנות ניסיון ומומחיות בכל סוגי הנזקים.
מיעץ לחברות ביטוח / שמאים.

Call Now Button